Træningstider

MTB træner på følgende tidspunkter

Tirsdag – kl. 18:30 – 20:30.

Søndag – kl. 10:00 – 12:00

Man kan også finde træningstider for Mountainbike under fanen Kalender (MTB). Udover træningstider er løb, turer og specielle events også at finde på kalenderen.

Med mindre andet er nævnt i kalenderen, kører vi ud fra Klubhuset v/stadion, Vodskovvej 15, 9310 Vodskov

Instruktører

Alle vores instruktører er uddannet efter DGI's principper og kan undervise på alle niveauer.

Skulle du have nogle spørgsmål, er du meget velkommen til at kontakte en af instruktørerne, som du kan finde her.

Holdopdeling og træningsformer

Der er altid to instruktører til træningen, og vi har fokus på færdigheder, kondition, turkørsel og socialt samvær, med udgangspunkt i følgende opdeling.

Grønt hold / Hyggehold

For nybegyndere og hyggemotionister, som ønsker en god tur i skoven.

Der vil primært blive kørt på skovstier og grusveje med fokus på hygge.

Læs mere om Hyggeholdet og deres træningstider her på siden

Blåt hold

Du skal være i moderat god form og skal påregne at kunne køre i ca. 2 timer, samt have grundlæggende mountainbikefærdigheder.

Træningen vil bestå af sporkørsel med fartleg og indlagte tekniske elementer.

Rødt hold

Er for dig som vil have det maksimale ud af din konditionstræning. Træningen vil f.eks. bestå af tempokørsel, intervaltræning, bakketræning og fartleg på sporet.

Det forventes at du er i god god fysisk form eller har ønske om at komme det.

Du skal kunne køre sikkert og med overbevisende flow over og omkring alle sporenes udfordringer.

God takt og tone i skoven

I VMCC MTB er en af vores målsætninger at sørge for at den gode tone og opførsel især i skoven. Derfor har vi opstillet følgende punkter, som vi forventer, at vores medlemmer overholder.

• Vi sætter farten ned, når vi møder en forhindring, dvs. gående, andre cyklister, bilister, hunde m.m. ligegyldigt, hvorhenne vi færdes, derfor OGSÅ på sporet.
  • Vi sørger for at alarmere de bagved kørende ved at råbe, hvilken forhindring, vi møder forude. Vi råber ikke ”Pas på” da det typisk vil opfattes af andre som en alarm til dem. Nogle bliver stødt over dette.
  • Vi hilser pænt, når vi møder andre, og første mand fortæller, hvor mange ryttere, der kommer forbi. Sidste mand sørger for at sige, at han/hun er sidste.
  • Vi fortæller altid de andre, hvis vi kører hjem før tid. Så der ikke opstår tvivl, om der mangler en mand.
  • Vi smider ALDRIG affald på vores vej. Det vi kunne have med ud, har vi også plads til hjem. Vi samler gerne andres affald op, så vi er med til at holde skoven ren og pæn.
  • Vi overholder de regler der er for færdsel i privat skovområder og den aftale der er lavet med Hammer Bakker Lodsejerforening. Så færdsel på MTB foregår primært på den etablerede MTB-rute i Hammer Bakker.